طراحی کارت [ویزیت] با ((فتوشاپ)) + صفر تا صد مراحل و نکته های طراحی و آماده سازی برای چاپ(آموزش کامل)

https://bayanbox.ir/view/4519343450728366330/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D9%88%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%D8%AA%D9%88%D8%B4%D8%A7%D9%BE.jpg

طراحی کارت [ویزیت] با ((فتوشاپ)) + صفر تا صد مراحل و نکته های طراحی و آماده سازی برای چاپ(آموزش کامل)

یکی از نرم افزار های طراحی کارت ویزیت فتوشاپ است. برای طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ باید به چند نکته‌ خیلی مهم از جمله ابعاد مناسب برای چاپ، توجه داشته باشید. در این مطلب روش کلی طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ را یاد می گیرید. نتیجه‌ی نهایی کار به سلیقه و میزان مهارت شما در استفاده از فتوشاپ بستگی دارد.

 

آشنایی با طراحی کارت ویزیت

اول از همه تنظیمات فایل فتوشاپ

برای شروع، نرم‌افزار فتوشاپ را باز کنید و یک فایل جدید(new) ایجاد کنید. تنظیمات این فایل جدید اهمیت زیادی دارد؛ چون باید ابعاد صحیح برای کارت ویزیت را وارد کنید و تنظیمات مرتبط با چاپ را در نظر بگیرید تا کارتی که طراحی می‌کنید، کیفیت خوبی برای چاپ داشته باشد.

در مورد سایز کارت ویزیت در فتوشاپ توجه داشته باشید که هیچ اندازه استانداردی برای کارت ویزیت وجود ندارد و چاپخانه تمامی سایزهای طراحی شده شما را می تواند به چاپ برساند حتی به صورت اختصصاصی و سفارشی!

به دلیل تنوع و تغییر فراوان در ابعاد و شکل های کارت ویزیت پیشنهاد ما این است که قبل از طراحی از چاپخانه ها و دفاتر فنی-طراحی مد نظرتان سایز استاندارد روز را جویا شوید.

https://bayanbox.ir/view/2709114480659065770/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D9%88%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%D8%AA%D9%88%D8%B4%D8%A7%D9%BE-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B2-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF.jpg

 

انواع  و سایزکارت ویزیت ها

اما در حالت کلی در ایران کارت ویزیت ها اخیرا در 3 سایز عمومی به چاپ می رسند.

1- کارت ویزیت های ساده (مات و براق و کتان بدون قالب و ساده):

  https://bayanbox.ir/view/8769059730776668534/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B2-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D9%88%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D8%AA.jpg

ابعاد طرح این نوع کارت در فتوشاپ باید 9 در 5 سانتیمتر باشد که از باید از حاشیه های طولی و عرضی 3 میلیمتر برای (فضای برش) در نظر بگیرید. به این معنی که متن و طرح شما از حاشیه های بالا و پایین و راست و چپ سه میل فاصله داشته باشد. (حاشیه امن) تا بعد از برش در چاپخانه، قسمتهایی از طرح شما از بین نرود.

پس از انتخاب گزینه new  پس از مشخص کردن ابعاد طول و عرض کارتان وضوح و یا Resolution فایل خود را 300 انتخاب نمایید؛ چرا که کیفیت کارت چاپ شده شما را در حد ایده آل حفظ می ‌کند. حالت رنگی یا Color Mode را، گزینه CMYK Color - 8bit انتخاب نمایید چرا که در هنگام چاپ، اختلاف رنگی کمی نسبت به آنچه در مانیتور مشاهده می کنید، پدید می‌آید.  این مورد در تمام حالت های طراحی کارت ویزیت مشترک است.  برای ایجاد حاشیه امن روی طرح به سربرگ View رفته و بر روی گزینه Ruler و خط کش برنامه را فعال کنید و حاشیه ها را طبق اندازه های گفته شده خطکشی کنید.

 

2- کارت ویزیت های دور گرد (مات و براق و کتان بدون قالب):

کارت ویزیت های با دور گرد (لبه گرد) جدیدا مورد توجه قرار گرفته است و وجهه ای جالب، زیبا و حرفه ای به کارت تبلیغاتی ما می دهد. این مدل کارت ویزیت باید با ابعاد 8.5 در  5.5 طراحی شوند و همچنین از حاشیه های کار 3 میلیمتر را برای خطای برش باید در نظر بگیریم.

 

3- طراحی کارت ویزیت های لمینت (براق و مات):

حتما تا بحال کارت لمینت را در دست گرفته اید. قطعا از اینکه یک کارت ویزیت قرص و محکم تری دریافت کرده اید حس بهتری داشته اید تصور کنیم طراحی حرفه ای و خاصی هم بر روی آن نقش بسته باشد که این حس و ماندگاری را به مراتب چند برابر می کند. کارت های لمینت گرم بالاتری (سنگین وزن) نسبت به کارت های معمولی دارند و حس قدرت و خاص بودن را در مخاطب القا می کنند. برای طراحی کارت ویزیت لمینت ابعادمان باید 9 در6 سانتیمتر باشد . باید دقت داشته باشید که اندازه خروجی چاپ شده این کارت 8.5 در 5.5 سانت است بنابراین فاصله های حاشیه ای کارتان را باید طوری تنظیم کنید (حداقل 6 میلی متر) که هنگام برش و آماده سازی طرحتان آسیب نبیند.

 

بعد از اینکه با انواع ابعاد استاندارد کارت ویزیت آشنا شدید لازم است یکسری نکات بسیار مهم را در آماده سازی برای چاپ و ارائه به چاپخانه رعایت کنید.

 

تنظیمات ضروری برای طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ

اگر در نرم افزار فتوشاپ طراحی می کنید : فایل های خود را با پسوند TIFF  و فشردگی LZW ویا JPG با Quality Maximum در مد CMYK و  8Bit / channel  بدون Channel  و Path اضافه و با رزولیشن 300 Pixel / inch  و به صورت تک لایه ( گزینه Flatten Image )  ذخیره نمائید.

 

چاپ رنگ هایی مثل ( مشکی ، قهوه ایی ، زرشکی ، سرمه ای ، خاکستری و رنگهای تمپلات و ترکیبی ) در برخی از موراد چاپ عمومی (زینک اشتراکی) به صورت مطلوب و یکنواخت نخواهد بود. مگر اینکه به صورت اختصاصی سفارش دهید و بر روی کیفیت خروجی طرحتان تاکید کنید.

 

این یک نکته خیلی مهم است که مطالب ، آرم و هرگونه نشانه  یا عکس طرح خود را حداقل 5 میلیمتر داخل کادر اصلی قرار دهید تا هنگام جدا سازی و برش قسمتهایی از طرحتان کات نشود و از بین نرود.

 

اگر طرح کارت ویزیت شما دورو (پشت و رو) قرار است چاپ شود ، در موقع ذخیره و ارسال برای چاپ هر دو طرف را بررسی کنید.

 

هر بخشی از کارت را که اضافه می‌کنید، در یک لایه‌ی جداگانه اضافه کنید و نام لایه را متناسب با آن تعیین کنید. با انجام این کار، فایل شما مرتب‌تر می‌شود و بعدا ویرایش آن راحت‌تر خواهد بود.

 

برای کارهای دو رو ، در یک فایل  شما می‌توانید هم روی کارت و هم پشت کارت را طراحی کنید. برای این منظور بعد از طراحی کارت و اضافه کردن المان‌های مختلف مثل آدرس و لوگو و… تمام لایه‌ها را داخل یک پوشه جمع کنید و نام آن را تغییر دهید.

 

برای اضافه کردن لایه‌ها به یک پوشه، لایه‌های مورد نظر را انتخاب کنید و بعد روی آیکون پوشه که در پایین بخش لایه‌ها قرار دارد، کلیک کنید. بعدا با آیکون چشم کنار هر پوشه، می‌توانید آن را فعال یا غیرفعال کنید.

 

لوگو و رنگ برند، دو بخش مهم از جنبه‌های بصری برندسازی شما است. این دو عامل باید به‌نحوی انتخاب شوند که مخاطب با دیدن آنها شما را به خاطر بیاورد. لوگو و رنگ مورد نظر را باید در تمام محصولات چاپی و تبلیغاتی برند خود تکرار کنید.

 

اولین و مهم‌ترین چیزی که باید به طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ اضافه کنید، لوگو است. لوگوی شما باید توجه مخاطبتان را جلب کند و مهم‌ترین المان گرافیکی کارت ویزیت باشد. برخی از افراد ترجیح می‌دهند روی کارت، فقط لوگو اضافه کنند و اطلاعات لازم را پشت کارت در نظر بگیرند. شما روش‌های مختلف را امتحان کنید و هر کدام را که دوست داشتید اعمال نمائید.

 

پس از افزودن  لوگو، می‌توانید المان‌های گرافیکی دیگر هم اضافه کنیم. مثلا عکسی که کسب و کار و حرفه شما را نشان می‌دهد یا طرح‌های و نقاشی‌های گرافیکی مرتبط با مفهوم فعالیت شما. در استفاده از عکس و المان‌های گرافیکی زیاده روی جایز نیست. سعیتان بر این باشد که در عین سادگی، به‌اندازه از عکس و تصویر استفاده کنید.

 

 

چه اطلاعاتی را باید روی کارت ویزیت بنویسیم؟

اطلاعاتی که روی کارت ویزیت اضافه می‌کنید به نوع کسب‌ وکار شما بستگی دارد. مثلا اگر دورکار هستید، نیازی به اضافه کردن آدرس نیست. یا برای برخی مشاغل مثلا دکتر ها، اضافه کردن کد نظام پزشکی لازم است. تمام اطلاعات ضروری را در نظر بگیرید و روی کاغذی یادداشت نمائید  تا بعدا فراموش نکنید.

 

برای درج اطلاعات روی کارت ویزیت به موارد زیر به عنوان راهنما توجه داشته باشید:

نام فرد یا شرکت: نام شرکت یا نام فرد، مهم‌ترین اطلاعاتی است که باید در کارت ویزیت آورده شود.

عنوان شغلی (نوع کسب و کار): اگر کارت ویزیت شخصی طراحی می‌کنید، عنوان شغل خود را به کارت اضافه کنید. اگر کارت شرکتی طراحی می‌کنید می‌توانید زمینه‌ی کاری شرکت را بیافزائید.

شماره تلفن: شماره تلفن شرکت یا شماره تلفن همراه خودتان را حتما در کارت ویزیت قید کنید. حتی اگر مایل نیستید تلفنی جواب بدهید باز هم شماره را وارد کنید. اولا برای جلب اطمینان بیشتر و دوما برای اینکه در دسترس باشید که البته برای خودتان هم طبعا بهتر است.

ثبت ایمیل: این روزها بیشتر مکاتبات از طریق ایمیل انجام می‌شود. ایمیل شخصی یا شرکت را اضافه کنید. بر خلاف عقیده برخی از شاغلین حال حاضر در ایران، ایمیل هیچوقت قدیمی نمیشود و تنها راه مطمئن و آسان و رسمی برای ارتباط با شخص شماست.

اگر وبلاگ یا سایت دارید می توانید آدرسش را روی کارتتان ثبت کنید تا مخاطبان با مراجعه به آن شما و فعالیتتان را بیشتر بشناسند.

آدرس شبکه‌های اجتماعی خود را روی کارت بیاورید! شاید فکر کنید لازم نباشد اما در این عصر رقابت بین کسب و کارها برخی از شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام شدیدا جای تبلیغات و بازاریابی است و لازم است بدانید امروزه مخاطبین شبکه ی اجتماعی اینستاگرام بسیار بیشتراز سایر رسانه هاست.

آدرس مکانی که در آن فعالیت دارید را حتما زیر کارت بنویسید. (البته برای بسیاری از مشاغل جدید آدرس قابل توجه نیست)

کد  QR  کیو آر کد را حتما میشناسید.. و می دانید که با اسکن کردن این کد مخاطبتان به صورت اتوماتیک به سمت سایت، شبکه‌های اجتماعی یا هر آدرسی که خودتان مایل باشید، هدایت میشوند.

 

شعار تبلیغاتی شما چیست؟ اگر برای کسب‌وکارتان شعاری انتخاب کرده‌اید، آن را روی کارت ویزیت هم اضافه کنید.

فراموش نکنید که کارت ویزیت فقط برای ارائه‌ی اطلاعات شما به دیگران نیست. بلکه باید به‌نحوی باشد که دیگران شما را به‌خاطر بسپارند و کارت ویزیت شما را نگه دارند. پس بهتر است جملات کوتاهی خلق کنید که با آن در حافظه ها ماندگار شوید.

 

تایپوگرافی در واقع طراحی گرافیکی تمام متن‌هایی است که در کارت ویزیت اضافه می‌کنید. یعنی ما بگونه ای نوع نوشتار نام کسب و کارمان را به لحاظ بصری و دیداری ارائه دهیم که علاوه بر جذابیت ظاهری با نوع فعالیت و حرفه مان مطابقت داشته باشد.  

اما در مورد تایپوگرافی متن‌های کارت ویزیت باید این سه نکته را در نظر داشته باشید:

۱. اندازه: برای اینکه متن‌های شما خوانا باشد، اندازه‌ی فونت تمام متن‌ها باید حداقل ۸ پیکسل باشد. در ضمن اطلاعات مهم‌تر، باید خواناتر باشند. به‌همین دلیل لازم نیست تمام نوشته‌های روی کارت با یک اندازه طراحی شده باشند. برای اطلاعات مهم‌تر از فونت بزرگ‌تر استفاده کنید و اطلاعات کم‌اهمیت‌تر را با فونت‌های ریزتر بنویسید.

در هنگام تایپوگرافی، به فضای خالی هم دقت داشته باشید. تمام المان‌های روی کارت، از متن گرفته تا عکس و لوگو، باید از هم فاصله‌ معقولی داشته باشند تا کارت ویزیت شما، به‌هم‌ریخته و نامرتب به نظر نرسد. اطراف هر قسمت، حتما یک فضای خالی در نظر بگیرید.

 

۲. نوع فونت: فونتی که انتخاب می‌کنید باید با نوع کسب‌وکار شما مرتبط باشد. مثلا اگر صاحب یک مهدکودک هستید، فونت‌های کودکانه برای طراحی کارت ویزیت مناسب است. برای طراحی کارت ویزیت یک کارخانه‌ی صنعتی نمی‌توانید از فونت‌های کودکانه استفاده کنید. فونت‌های مختلف را ببینید و در نهایت بهترین مورد را انتخاب کنید.

 

۳. رنگ: در این مرحله باید به رنگ برند هم توجه کنید. اگر پس زمینه‌ی کارت شما سفید است، می‌توانید از رنگ برند برای نوشته‌ها استفاده کنید. اگر پس زمینه‌ی کارت، رنگی است می‌توانید رنگ‌های سفید و مشکی را انتخاب کنید. در انتخاب رنگ علاوه‌‌بر زیبایی کارت، باید خوانا بودن نوشته‌ها را هم در نظر بگیرید. رنگهای متناقض و ضد هم بهترین گزینه هستند. دنبال بهترین هارمونی ترکیبی باشید مثلا زد و مشکی، سفید و سیاه، زرد و خاکستری، سفید و قرمز و ...

 انتخاب رنگ‌های مشابه ممکن است کارت را زیبا کند ولی گاهی باعث ناخوانا شدن نوشته‌ها می‌شود. به‌همین دلیل، رنگ نوشته‌ها و پس‌زمینه باید اختلاف تقریبا زیادی داشته باشند و شبیه هم نباشند. یک قانون طلایی که در تایپوگرافی باید در نظر بگیرید این است که خوانا بودن متن، به سایر عوامل اولویت دارد. اگر نوشته‌ای قابل خواندن نباشد، هر چقدر هم هنری باشد، ارزشی ندارد.

 

و در پایان همیشه یک بررسی نهایی داشته باشید، حتما از کارت طراحی شده پرینت بگیرید و یک بار دیگر آن را بررسی کنید. دقت کنید که آیا طراحی شما یک جریان بصری دارد یا نه؛ یعنی وقتی به آن نگاه می‌کنید، ابتدا لوگو، بعد نام شرکت و بعد اطلاعات دیگر دیده می‌شود؟ آیا چیزی این روند را مختل می‌کند؟ آیا خواندن تمام قسمت‌های کارت، امکان‌پذیر است و تمام متن‌ها خوانا است؟

این را به یاد داشته باشید که همیشه با گذاشتن کمی وقت بیشتر برای طراحی و کمی جابجایی و تغییر به بهترین نتیجه دست می یابید. مثلا ممکن است با تغییر فونت ها و حتی با تغییر مکان لوگو و نام تجاری تان کارت ویزیت شکل و شمایل بهتری پیدا کند. پس حتما وقت بگذارید و عجله نداشته باشید تا بهترین طرح را خلق کنید.

 

قیمت طراحی کارت ویزیت

گاهی اوقات دوست دارید طراحی کارت ویزیتتان را به یک طراح حرفه ای بسپارید. حتما دوست دارید بدانید طراحی یک کارت ویزیت خاص و قشنگ برایتان چقدر آب می خورد؟!

بگذارید خیالتان را راحت کنیم. طراحی قیمت ثابتی ندارد به طور مثال ممکن است بین 50 هزار تومان تا 2 میلیون تومان متغییر باشد. عوامل مختلفی بر روی قیمت طراحی یک کارت ویزیت تاثیر گذار هستند که با هم برخی از آنها را مرور می کنیم:

1- اولین مورد انصاف طراح است که با شما چطور راه بیاید

2- طرح کارت ویزیت متناسب با ذهنیت شما

3- طراحی خلاقانه و یونیک و منحصر به فرد متناسب با کسب و کارتان

4- طراحی جداگانه لوگو برای کارت ویزیت

5- طراحی جداگانه تایپوگرافی عنوان تجاری تان

6- استفاده از نمونه های کارت ویزیت آماده

7- طراحی و پیشنهاد چندین مدل طراحی برای انتخاب بهتر شما

طراحی سفارشی در سریعترین زمان بدون نوبت مثلا کارت ویزیت یک روزه

و موارد دیگر...

در زمینه قیمت چاپ کارت ویزیت هم مواردی چون نوع کاغذ، نوع چاپ، تعداد چاپ کارت ویزیت تان، مواد مصرفی و زمان و ... تاثیرگذار هستند.

 

هزینه کارت ویزیت الکترونیکی

علاوه بر کارت ویزیت های چاپی با گسترش اینترنت و جامعه جهانی، بسیاری از افراد اقدام به طراحی کارت ویزیت های دیجیتال و الکترونیکی کرده اند. آنها برای ارسال اطلاعات ارتباطاتی شان از این کارت ویزیت استفاده می کنند. معمولا هزینه کارت ویزیت الکترونیکی از طرح های چاپی کمتر است، چرا که شما مجبور به پرداخت هزینه های جانبی مربوط به چاپ نیستید. از آنجایی که امروزه در دست هر قشری موبایل وجود دارد براحتی می توان از این امکان استفاده کرد. شما کدام نوع کارت ویزیت را ترجیح می دهید؟ کارت ویزیتی که بسیار شکیل چاپ شده باشد و به مشتری بدهید (کارت ویزیت فیزیکی) یا کارت ویزیت آنلاین که مشتری با اتصال به اینترنت و نرم افزار بتواند مشخصاتتان را ببیند و کارش را به شما بسپارد؟؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
آخرين مطالب
Designed By Layebaaz Copyright © 2020